125 років тому народився
видатний український авіаконструктор
27 вересня (10 жовтня за н.с.) 1899 року у містечку Рокитне (нині – селище Рокитне Білоцерківського району Київської області) народився видатний український авіаконструктор Дмитро Людвігович Томашевич.
Його батько, спадковий дворянин, Людвіг Феліксович Томашевич працював лісовим доглядачем, проте родина не мала великих статків. Маленький Дмитро після навчання у Рокитнянській початковій школі вступив у 1910 році до Білоцерківської гімназії. За кілька років помер батько, й Дмитрові доводилося не лише успішно вчитися, але й працювати, аби заробляти на своє навчання та допомагати матері й сестрам.
У 1918 році після закінчення гімназії Дмитро вступає до Київського університету Св. Володимира, але невдовзі, к 1919 році, через складні політичні та економічні тогочасні реалії, змушений був припинити навчання. Він повернувся у Рокитне та влаштувався слюсарем на цукровий завод. Проте, вже у 1922 році Дмитро знову повертається до навчання: стає студентом паравозобудівельного відділення Київського політехнічного інституту.
З початку 1920-х років в Україні набуває популярності й активно розвивається проектування й будівництво літальних апаратів. Зокрема у Київському політехнічному інституті відкривається авіабудівельний факультет на базі авіаційної спеціальності й Авіаційне науково-технічне товариство. Вже у 1923 році Дмитро Томашевич у складі планерної секції Київського політехнічного інституту активно працює над розробкою оригінальної конструкції двох планерних апаратів.
У 1925 році Дмитро Томашевич в якості дипломного проєкту розробляє легкий літак, а з 1926 році, вже працюючі на ремонтному заводі, втілює свій проєкт у життя. У цьому ж році Дмитра Леонідовича, як молодого й перспективного спеціаліста переводять до Москви, де він працює спочатку на авіаремонтному, а згодом й на авіабудівельному підприємствах.
Із 1931 року Дмитро Томашевич починає роботу в у конструкторському бюро під керівництвом відомого авіаконструктора М.М. Полікарпова.
У 1938 році він був заарештований і ув’язнений, як і багато інших конструкторів того часу. Підставою для арешту Дмитра Людвіговича, як провідного конструктора літака І-180, стала аварія під час випробування, внаслідок якої загинув Валерій Чкалов.
У подальші роки Дмитро Людвігович Томашевич продовжує свою конструкторську діяльність, викладає у Московському авіаційному інституті. Свої наукові ідеї та накопичений практичний досвід він викладає у книгах, які були високо оцінені як студентами, так і досвідченими інженерами-конструкторами: «Конструкція і економіка літака» (1960), «Основи устрою безпілотних літальних апаратів» (1962) та ін. За досягнення в галузі науки і техніки він був відмічений багатьма державними нагородами.
7 серпня 1974 року Дмитро Людвігович Томашевич загинув на 75-му році свого життя у автокатастрофі. Похований у Москві.